Anydesk vs TeamViewer, który program wybrać?

Anydesk oraz Teamviewer to dwa bardzo często porównywane programy. Wynika to z identycznego zastosowania docelowego oprogramowania, jakim jest zdalne sterowanie komputerem znajdującym się na drugim końcu połączenia sieciowego. Nie są to oczywiście programy identyczne, dlatego wiele zarówno małych działalności, jak i dużych firm chce przed dokonaniem zakupu dokładnie poznać różnice dzielące obydwa narzędzia. Przyjrzyjmy się więc jak wygląda porównanie Anydesk z Teamviewer.

Anydesk a Teamviewer: funkcjonalność

Pod względem funkcjonalności, w jakie wyposażone są oba narzędzia różnica pomiędzy Teamviewer a Anydesk jest w zasadzie znikoma. Oba programy do zdalnego zarządzania wyposażone są w liczne funkcje, dzięki którym użytkownik może nie tylko uzyskać dostęp do zasobów innego komputera, ale i również przejąć kontrolę nad jego funkcjami. Dotyczy to zarówno zarządzenia oprogramowaniem (co sprawia, że możliwe jest przeprowadzanie przez specjalistę IT różnych zmian w ustawieniach poprzez zdalny pulpit, by naprawić system), jak i korzystania z urządzenia zewnętrznego (np. drukowania). 

Jedyną małą przewagą, jaką ma Teamviewer na tym polu jest większa ilość zintegrowanych narzędzi do współpracy online, w jakie wyposażono to oprogramowanie do zdalnego zarządzania: podczas gdy Anydesk posiada tylko chat, Teamviewer ma dodatkowo opcję połączenia video. Biorąc jednak pod uwagę ilość rozwiązań do komunikacji przez Internet, jaka jest obecnie w użyciu, którymi mogą się wesprzeć użytkownicy przy okazji pracy zdalnej, nie jest to ogromny minus. Twórcy obu programów zadbali w równym stopniu o bezpieczeństwo każdego połączenia wykonywanego przy pomocy każdej z aplikacji. Liczne protokoły szyfrujące oraz warstwy zabezpieczeń sprawiają, iż nie ma w zasadzie możliwości, by osoby trzecie przejęły kontrolę nad zawartością, czy funkcjami urządzenia, podczas gdy znajduje się ono w sesji zdalnej.

Anydesk vs Teamviewer: podstawowe zalety charakteryzujące obydwa narzędzia

Chociaż Teamviewer i Anydesk nie różnią się od siebie zbytnio pod względem głównej funkcjonalności, istnieją pewne specyficzne zalety oraz wady dotyczące tego, w jaki sposób dany program do zdalnego zarządzania komputerem wspomniane funkcje wypełnia. Przyjrzyjmy się najpierw zaletom:

  • Anydesk: ogromną zaletę Anydek jest swoista lekkość, jaka cechuje to rozwiązanie. Ta aplikacja nie tylko zajmuje minimalną ilość miejsca na dysku, ale również bardzo szybko działa. Firma, która stworzyła ten program, zapewnia, że obraz ze zdalnego pulpitu utrzymuje płynność 60 fps, a opóźnienie nie przekracza 12 ms, nawet na łączach o niskiej przepustowości. Wśród dodatkowych zalet oprogramowania warto na pewno wymienić tzw. Whitelisting, czyli opcję umożliwiania błyskawicznego dostępu do określonych systemów dla wybranej ilości użytkowników, czy też możliwości zdalnego monitorowania wszystkich użytkowników wykonujących pracę na danym serwerze. Warto mieć na uwadze także niższą cenę, jaką trzeba zapłacić za ten program oferujący zdalne zarządzanie komputerem - w porównaniu do Teamviewera.
  • Teamviewer: alternatywa dla Anydesk zapewnia opcję tworzenia sesji zdalnych, do których dostęp ma duża liczba użytkowników. Pozwala to na łatwe wykorzystanie programu nie tylko do wspólnego rozwiązywania problemów, ale i również szkolenia pracowników z zakresu pracy z różnego rodzaju systemami czy typami oprogramowania. Współpracę w zespołach dodatkowo ułatwia różnego typu funkcjonalność bazująca na chmurze, a także prowadzenie wielu niezależnych sesji w kilku zakładkach naraz.

Warto mieć też na uwadze, że Anydesk dostępny jest obecnie w czterech wariantach, różniący się od siebie liczbą dostępnych funkcji: Solo dedykowany jest pojedynczemu użytkownikowi, Standard stworzono dla zespołów do 20 osób, a Advanced opracowano z myślą o 50 osobach korzystających z nawet do 1000 urządzeń. Entereprise to natomiast najbardziej zaawansowany wariant, przystosowany do potrzeb dużych, międzynarodowych firm oraz korporacji.

Anydesk a Teamviewer: główne wady

Nie ma wątpliwości, że zarówno Anydesk, jak i Teamviewer to atrakcyjne rozwiązania, na których stosowaniu może skorzystać w zasadzie każda firma. Jednak jak każde inne oprogramowanie, niepozbawione jest pewnych niedociągnięć. Sprawdźmy, jakie minusy można zaobserwować w pracy Anydesk oraz Teamviewer.

  • Anydesk: pomimo że rozwiązanie Anydesk pozwala na płynną pracę bez w zasadzie żadnego opóźnienia nawet przy niskiej przepustowości Internetu, narzędzie to nie zawsze dobrze współpracuje ze wszystkimi rozdzielczościami. Warto o tym pamiętać w przypadku komputera o nieco bardziej niestandardowej rozdzielczości ekranu. Pewną niewygodę sprawia też konieczność instalowania Anydesk na dysku każdego komputera, do którego danych systemowych chcemy mieć dostęp. Co ważne, Anydesk nie oferuje dostępu z poziomu przeglądarki, jak ma to miejsce w przypadku Teamviewera - twórcy tłumaczą to tym, że jest to decyzja podyktowana względami bezpieczeństwa.
  • Teamviewer: konkurencyjna do Anydesk aplikacja gwarantuje większą ilość użytkowników mogących jednocześnie brać udział w sesji kosztem wyższych wymagań dotyczących jakości dostępnego Internetu. Na niskiej przepustowości program do zdalnego sterowania pulpitem Teamviewer zaczyna "lagować", czyli pojawiają się opóźnienia w przekazywaniu danych z jednego urządzenia do drugiego, co objawia się np. opóźnionym ruchem kursora na ekranie. Z wartych uwagi niedociągnięć tego rozwiązania należy także pamiętać o braku możliwości przesyłania naprawdę dużych plików (w przypadku mniejszych proces jest intuicyjny i przebiega sprawnie) oraz braku możliwości współpracy z serwerami typu proxy. Licencja Teamviewer to również większy wydatek w porównaniu do Anydesk.

Programy do zdalnego sterowania komputerem: który wybrać?

W ostatecznym rozrachunku różnice pomiędzy obydwa programami nie są znaczne. Mogą jednak pomóc w dokonaniu ostatecznej decyzji, gdy kupujący ma ściśle określone wymagania. Anydesk polecany jest w sytuacji, gdy firma potrzebuje szybkiego i niezawodnego narzędzia, które pozwoli uzyskać zdalny dostęp nawet w oddalonych od Internetu o wysokiej przepustowości miejscach. Z tego względu może się zatem okazać bardziej przydatny np. dla firm, których pracownicy często pracują w terenie. Z kolei Teamviewer to świetna opcja dla przedsiębiorstw mających stały dostęp do wysokiej jakości Internetu, chcących wykorzystać zdalne zarządzanie komputerem nie tylko do napraw IT czy dostępu do danych, ale i też do prowadzenia szkoleń pracowników. Mamy nadzieję, że to krótkie porównanie pomoże w dokonaniu ostatecznego wyboru, a w razie ewentualnych pytań - zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze najlepszej aplikacji! 

W kategorii: Rankingi i porównania
Nawigacja

Ostatnie artykuły