Początek roku zdominowały duże targi i eventy branżowe, które zawsze nadają tempa całej branży...
Do czego służy program Subiekt?
Linia programów Subiekt, w skład której wchodzą Subiekt GT, nexo, nexo PRO, Subiekt 123 i mikroSubiekt to programy podchodzące z polskiego podwórka - stworzone przez firmę Insert, która należy do liderów w branży producentów oprogramowania w Polsce, oferując doskonałe rozwiązania biznesowe. Subiekt bardzo szybko zdobył popularność nie tylko w kraju, ale również za granicą. Jest to oprogramowanie, bez którego nie może obejść się poważna firma, potrzebująca równie sprawnego narzędzia. W programach marki InsERT chodzi bowiem o wspieranie procesów zachodzących w danym przedsiębiorstwie (jak na przykład księgowość). Mając na uwadze jego popularność, wręcz niezbędne jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: do czego służy program Subiekt i czym charakteryzują się jego poszczególne warianty?
Program Subiekt - co to jest?
Subiekt, mówiąc najprościej, to system obsługi sprzedaży. Aplikacja ta pomaga firmie i jej pracownikom, sprawnie i szybko przeprowadzać wszystkie procesy, związane ze sprzedażą. Jest to również program do zarządzania magazynem. Jest on częścią oprogramowania marki InsERT stworzonego do zarządzania kadrami, płacami oraz relacjami z klientami.
Zaznaczmy, że Subiekt występuje w kilku wariantach:
- Subiekt Nexo
- Subiekt Nexo PRO
- Subiekt GT
Podstawowe cechy Subiekta GT
Popularność w Polsce systemów firmy Insert wynika bezpośrednio z faktu, że oprogramowanie to wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno małych, jak i średnich firm, które są siłą napędową rodzimego biznesu. Ten najczęściej wybierany program w Polsce, ma naprawdę sporo do zaoferowania. Jego najważniejsze cechy to:
- pełna obsługa rozrachunków, dokumentów handlowych i magazynowych;
- prowadzenie kartoteki kontrahentów, która także informacje typu CRM;
- obsługa płatności kartą kredytową, przedpłat, a także sprzedaży kredytowanej;
- obsługa zamówień z rezerwacją towarów i fakturami zaliczkowymi;
- prowadzenie kartoteki towarów, usług, kompletów wraz z rozbudowaną kalkulacją cen, innymi słowy różnych typów dokumentów handlowych;
- program pozwala na rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze bądź zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ itp. Automatyczne generowanie dokumentu WZ;
- pełna obsługa rozrachunków (to jest należności i zobowiązań), wliczając w to rozrachunki wielowalutowe;
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (zarówno złotówkowych, jak i walutowych) wraz z operacjami wpłaty, wypłaty oraz transferu (wliczając w to również opłaty prowizyjne, wyciągi itd.);
- rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych, do których zaliczają się kasy fiskalne, drukarki fiskalne, czytniki kodów paskowych i wagi etykietujące;
- możliwość tworzenia własnych raportów;
- pełna integracja z systemem zarządzania relacjami z klientami Gestor GT;
- pełna integracja z komputerową księgą przychodów i rozchodów Rachmistrz GT;
- integracja z systemem rezerwacji zarezerwuj.pl;
Jak widać Insert Subiekt GT to zestaw naprawdę wielu narzędzi, które razem tworzą niezwykle przydatny w biznesie program. Jest to nie tylko narzędzie służące do wspomagania sprzedaży, ale również oprogramowanie, które pomaga w tworzeniu różnorodnych zestawień handlowych, zajmuje się on również obsługą klientów, a jego możliwości konfiguracji czynią z programu Subiekt GT rozwiązaniem, które znacznie usprawnia pracę firmy. Dzięki bogatej funkcjonalności jest to w Polsce wybierany program do obsługi większości przedsiębiorstw, co nie powinno dziwić.
Dodajmy, że program Subiekt GT oferuje również moduł do zarządzania relacjami z klientami, a jedną z jego zalet jest również to, że jest on zintegrowany z oprogramowaniem ITCube, służącym do obsługi kontrahentów, towarów, stanów magazynowych, dokumentów handlowych i magazynowych itd.
Warto zauważyć, że w serii InsERT GT znajdziejmy równiez programy takie jak:
- Rachmistrza GT - program służący do prowadzenia księgowości w formie książki przychodów bądź ewidencji podatku zryczałtowanego;
- Rewizora GT -program do prowadzenia księgi handlowej;
- Gratyfikanta GT - czyli tzw. system kadrowo płacowy;
- Gestora GT - system przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami.
Wymagania systemowe Subiekta GT: (minimalne)
Podstawowe cechy programu Subiekt Nexo
Subiekt nexo jest programem przeznaczonym do obsługi sprzedaży w małych i średnich firmach. Przydaje się w sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych bez względu na branżę. Wśród jego najważniejszych cech należy wymienić:
- pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
- prowadzenie elastycznej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
- rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo;
- biblioteka załączników umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików.
Wymagania systemowe Subiekt nexo: (minimalne)
Podstawowe cechy programu Subiekt nexo PRO
Program Subiekt nexo PRO to rozszerzona wersja Subiekt nexo, zawierająca o wiele dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet bardzo nietypowe wymagania. Ta wersja programu pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wielodziałowego i charakteryzuje się większą elastycznością w porównaniu do wersji podstawowej. Wśród dodatkowych funkcji znalazły się m.in. następujące rozwiązania:
- możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK);
- zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
- profilowanie dostępu użytkowników do magazynów i oddziałów;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
- pełny ślad rewizyjny – szczegółowe monitorowanie użytkowników w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach oraz w kartotece klientów;
- wydruki niefiskalne – możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowanie na niej dowolnych dokumentów;
- szybkie płatności – generowanie linku, po którego kliknięciu klient może opłacić dokument;
- raport wspomagający rozliczenie podatku od sprzedaży detalicznej;
- obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
- kosztorysowanie i sprzedaż usług z wykazem materiałów niezbędnych do ich realizacji;
- kojarzenie dokumentów – możliwość ręcznego wiązania ze sobą dowolnych dokumentów;
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo i przypisywać wyłącznie dla wskazanych klientów);
- automatyczne numerowanie partii (generowanie automatycznych kodów dostaw) podczas wprowadzania do magazynu z możliwością wymuszania unikalności numerów partii;
- zakup i sprzedaż ze wskazanych dostaw (partii) wraz z możliwością rezerwacji wybranych dostaw w dokumentach;
- możliwość ukrycia asortymentu na wybranych magazynach przy sprzedaży, wydaniach magazynowych i zamówieniach;
- wydawanie asortymentu według HIFO (najdroższe dostawy rozchodowane w pierwszej kolejności);
- możliwość zbiorczej realizacji wielu zamówień jednym dokumentem;
- seryjna realizacja zamówień od klientów – możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją;
- kompletowanie zamówień, czyli rezerwowanie dostaw niezbędnych do zrealizowania zamówienia;
- zaawansowane metody numeracji dokumentów i partii asortymentu;
- pakiet e-Commerce: opodatkowanie sprzedaży transgranicznej dla konsumentów, w tym obsługa sprzedaży w procedurze OSS;
- klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów.
Wymagania systemowe programu Subiekt nexo PRO: (minimalne)
Cechy programów Subiekt 123 i mikroSubiekt
Subiekt 123 to aplikacja przeznaczona do fakturowania online. Z jej pomocą wygenerowanie faktury lub paragonu dla klienta zajmuje dosłownie kilka sekund – można go wysłać w formie PDF. Aplikacja pozwala na zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur cyklicznych, wystawianie dokumentów w walucie obcej oraz tworzenie przejrzystej kartoteki klientów. Subiekt 123 przechowuje dane na temat oferowanych towarów i usług, pozwala także na generowanie zestawień oraz jednolitych plików kontrolnych. Ta aplikacja jest następcą programu mikroSubiekt, który nie jest już dłużej aktualizowany.
Program Subiekt: zastosowanie
Program Subiekt to rozwiązanie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm. Dzięki swojej intuicyjnej obsłudze i przyjaznemu interfejsowi użytkownika, InsERT Subiekt to narzędzie, które nie wymaga wielu godzin poświęconych na naukę jego obsługi. Instrukcja obsługi programu jest prosta, i przejrzysta, a jej zrozumienie zajmuje zaledwie chwilę.
Wymagania sprzętowe programu również są bardzo niskie, a soft działa nawet na przestarzałych już systemach takich jak Windows XP i Windows Vista. Zastosowane technologie mimo swojego poziomu zaawansowania, nie obciążają nadmiernie komputera. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują finansami pozwalającymi na inwestycje w droższy sprzęt. Innymi słowy, Subiekt sprawdzi się w praktycznie każdym środowisku biznesowym.
Zaznaczmy, że program Subiekt GT dostępny jest również w bezpłatnej wersji Express Edition. W tej bezpłatnej dystrybucji nie oferuje wprawdzie takich narzędzi i możliwości jak płatna wersja oprogramowania, niemniej jest on niezwykle przydatny.
Subiekt to program, w który zdecydowanie warto zainwestować. Usprawni on bowiem wiele procesów, które przebiegają w firmie i sprawi, że obsługa klienta, czy rozliczenie faktur przestaną być tak czasochłonnym procesem. Subiekt podobnie jak inne programy znajdujące się w ofercie firmy InsERT jest stale rozwijany - pojawiają się nowe aktualizacje, które czynią to oprogramowanie coraz lepszym z każdą kolejną wersją.