Do czego służy program Subiekt?

Linia programów Subiekt, w skład której wchodzą Subiekt GT, nexo, nexo PRO, Subiekt 123 i mikroSubiekt to programy podchodzące z polskiego podwórka - stworzone przez firmę Insert, która należy do liderów w branży producentów oprogramowania w Polsce, oferując doskonałe rozwiązania biznesowe. Subiekt bardzo szybko zdobył popularność nie tylko w kraju, ale również za granicą. Jest to oprogramowanie, bez którego nie może obejść się poważna firma, potrzebująca równie sprawnego narzędzia. W programach marki InsERT chodzi bowiem o wspieranie procesów zachodzących w danym przedsiębiorstwie (jak na przykład księgowość). Mając na uwadze jego popularność, wręcz niezbędne jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: do czego służy program Subiekt i czym charakteryzują się jego poszczególne warianty?

Program Subiekt - co to jest?

Subiekt, mówiąc najprościej, to system obsługi sprzedaży. Aplikacja ta pomaga firmie i jej pracownikom, sprawnie i szybko przeprowadzać wszystkie procesy, związane ze sprzedażą. Jest to również program do zarządzania magazynem. Jest on częścią oprogramowania marki InsERT stworzonego do zarządzania kadrami, płacami oraz relacjami z klientami.

Zaznaczmy, że Subiekt występuje w kilku wariantach:

  • Subiekt Nexo
  • Subiekt Nexo PRO
  • Subiekt GT

Podstawowe cechy Subiekta GT

Popularność w Polsce systemów firmy Insert wynika bezpośrednio z faktu, że oprogramowanie to wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno małych, jak i średnich firm, które są siłą napędową rodzimego biznesu. Ten najczęściej wybierany program w Polsce, ma naprawdę sporo do zaoferowania. Jego najważniejsze cechy to:

  • pełna obsługa rozrachunków, dokumentów handlowych i magazynowych;
  • prowadzenie kartoteki kontrahentów, która także informacje typu CRM;
  • obsługa płatności kartą kredytową, przedpłat, a także sprzedaży kredytowanej;
  • obsługa zamówień z rezerwacją towarów i fakturami zaliczkowymi;
  • prowadzenie kartoteki towarów, usług, kompletów wraz z rozbudowaną kalkulacją cen, innymi słowy różnych typów dokumentów handlowych;
  • program pozwala na rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze bądź zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ itp. Automatyczne generowanie dokumentu WZ;
  • pełna obsługa rozrachunków (to jest należności i zobowiązań), wliczając w to rozrachunki wielowalutowe;
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych (zarówno złotówkowych, jak i walutowych) wraz z operacjami wpłaty, wypłaty oraz transferu (wliczając w to również opłaty prowizyjne, wyciągi itd.);
  • rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych, do których zaliczają się kasy fiskalne, drukarki fiskalne, czytniki kodów paskowych i wagi etykietujące;
  • możliwość tworzenia własnych raportów;
  • pełna integracja z systemem zarządzania relacjami z klientami Gestor GT;
  • pełna integracja z komputerową księgą przychodów i rozchodów Rachmistrz GT;
  • integracja z systemem rezerwacji zarezerwuj.pl;

Jak widać Insert Subiekt GT to zestaw naprawdę wielu narzędzi, które razem tworzą niezwykle przydatny w biznesie program. Jest to nie tylko narzędzie służące do wspomagania sprzedaży, ale również oprogramowanie, które pomaga w tworzeniu różnorodnych zestawień handlowych, zajmuje się on również obsługą klientów, a jego możliwości konfiguracji czynią z programu Subiekt GT rozwiązaniem, które znacznie usprawnia pracę firmy. Dzięki bogatej funkcjonalności jest to w Polsce wybierany program do obsługi większości przedsiębiorstw, co nie powinno dziwić.

Dodajmy, że program Subiekt GT oferuje również moduł do zarządzania relacjami z klientami, a jedną z jego zalet jest również to, że jest on zintegrowany z oprogramowaniem ITCube, służącym do obsługi kontrahentów, towarów, stanów magazynowych, dokumentów handlowych i magazynowych itd.

Warto zauważyć, że w serii InsERT GT znajdziejmy równiez programy takie jak:

  • Rachmistrza GT - program służący do prowadzenia księgowości w formie książki przychodów bądź ewidencji podatku zryczałtowanego;
  • Rewizora GT -program do prowadzenia księgi handlowej;
  • Gratyfikanta GT - czyli tzw. system kadrowo płacowy;
  • Gestora GT - system przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami.

Wymagania systemowe Subiekta GT: (minimalne)

Platforma sprzętowa
Windows
System operacyjny
Windows 8.1, Windows 10, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016; Windows Server 2019
Procesor
minimum 1 GHz (lub lepszy)
Pamięć RAM
1 GB
Miejsce na dysku twardym
około 1,5 GB
System obsługi baz danych
Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016, 2017, 2019 lub bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition

InsERT Subiekt GT z naszej oferty:

InsERT

InsERT Sfera dla Subiekta GT pierwsze stanowisko

InsERT

InsERT Subiekt GT na 3 stanowiska

InsERT

InsERT Subiekt GT - rozszerzenie o 3 stanowiska

Podstawowe cechy programu Subiekt Nexo

Subiekt nexo jest programem przeznaczonym do obsługi sprzedaży w małych i średnich firmach. Przydaje się w sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych bez względu na branżę. Wśród jego najważniejszych cech należy wymienić:

  • pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
  • pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów;
  • rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
  • kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
  • kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
  • prowadzenie elastycznej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
  • obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
  • kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
  • prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe,  wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
  • rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
  • automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
  • pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo;
  • biblioteka załączników umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików.

Wymagania systemowe Subiekt nexo: (minimalne)

Platforma sprzętowa
Windows
System operacyjny
Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022
Procesor
minimum 1 GHz (lub lepszy)
Pamięć RAM
4 GB
Miejsce na dysku twardym
około 2 GB
System obsługi baz danych
Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016, 2017, 2019 lub bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition

InsERT Subiekt Nexo z naszej oferty:

InsERT

InsERT Subiekt nexo 1 stanowisko

InsERT

InsERT Subiekt nexo 3 stanowiska

Podstawowe cechy programu Subiekt nexo PRO

Program Subiekt nexo PRO to rozszerzona wersja Subiekt nexo, zawierająca o wiele dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet bardzo nietypowe wymagania. Ta wersja programu pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wielodziałowego i charakteryzuje się większą elastycznością w porównaniu do wersji podstawowej. Wśród dodatkowych funkcji znalazły się m.in. następujące rozwiązania:

  • możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK);
  • zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
  • profilowanie dostępu użytkowników do magazynów i oddziałów;
  • możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
  • pełny ślad rewizyjny – szczegółowe monitorowanie użytkowników w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach oraz w kartotece klientów;
  • wydruki niefiskalne – możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowanie na niej dowolnych dokumentów;
  • szybkie płatności – generowanie linku, po którego kliknięciu klient może opłacić dokument;
  • raport wspomagający rozliczenie podatku od sprzedaży detalicznej;
  • obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
  • kosztorysowanie i sprzedaż usług z wykazem materiałów niezbędnych do ich realizacji;
  • kojarzenie dokumentów – możliwość ręcznego wiązania ze sobą dowolnych dokumentów;
  • możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo i przypisywać wyłącznie dla wskazanych klientów);
  • automatyczne numerowanie partii (generowanie automatycznych kodów dostaw) podczas wprowadzania do magazynu z możliwością wymuszania unikalności numerów partii;
  • zakup i sprzedaż ze wskazanych dostaw (partii) wraz z możliwością rezerwacji wybranych dostaw w dokumentach;
  • możliwość ukrycia asortymentu na wybranych magazynach przy sprzedaży, wydaniach magazynowych i zamówieniach;
  • wydawanie asortymentu według HIFO (najdroższe dostawy rozchodowane w pierwszej kolejności);
  • możliwość zbiorczej realizacji wielu zamówień jednym dokumentem;
  • seryjna realizacja zamówień od klientów – możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją;
  • kompletowanie zamówień, czyli rezerwowanie dostaw niezbędnych do zrealizowania zamówienia;
  • zaawansowane metody numeracji dokumentów i partii asortymentu;
  • pakiet e-Commerce: opodatkowanie sprzedaży transgranicznej dla konsumentów, w tym obsługa sprzedaży w procedurze OSS;
  • klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów.

Wymagania systemowe programu Subiekt nexo PRO: (minimalne)

Platforma sprzętowa
Windows
System operacyjny
Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022
Procesor
minimum 1 GHz (lub lepszy)
Pamięć RAM
4 GB
Miejsce na dysku twardym
około 2 GB
System obsługi baz danych
Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016, 2017, 2019 lub bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition

InsERT Subiekt Nexo PRO z naszej oferty:

InsERT

InsERT Subiekt nexo PRO 1 stanowisko

InsERT

InsERT Subiekt nexo PRO 3 stanowiska

Cechy programów Subiekt 123 i mikroSubiekt

Subiekt 123 to aplikacja przeznaczona do fakturowania online. Z jej pomocą wygenerowanie faktury lub paragonu dla klienta zajmuje dosłownie kilka sekund – można go wysłać w formie PDF. Aplikacja pozwala na zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur cyklicznych, wystawianie dokumentów w walucie obcej oraz tworzenie przejrzystej kartoteki klientów. Subiekt 123 przechowuje dane na temat oferowanych towarów i usług, pozwala także na generowanie zestawień oraz jednolitych plików kontrolnych. Ta aplikacja jest następcą programu mikroSubiekt, który nie jest już dłużej aktualizowany.

Program Subiekt: zastosowanie

Program Subiekt to rozwiązanie przeznaczone głównie dla małych i średnich firm. Dzięki swojej intuicyjnej obsłudze i przyjaznemu interfejsowi użytkownika, InsERT Subiekt to narzędzie, które nie wymaga wielu godzin poświęconych na naukę jego obsługi. Instrukcja obsługi programu jest prosta, i przejrzysta, a jej zrozumienie zajmuje zaledwie chwilę.

Wymagania sprzętowe programu również są bardzo niskie, a soft działa nawet na przestarzałych już systemach takich jak Windows XP i Windows Vista. Zastosowane technologie mimo swojego poziomu zaawansowania, nie obciążają nadmiernie komputera. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują finansami pozwalającymi na inwestycje w droższy sprzęt. Innymi słowy, Subiekt sprawdzi się w praktycznie każdym środowisku biznesowym.

Zaznaczmy, że program Subiekt GT dostępny jest również w bezpłatnej wersji Express Edition. W tej bezpłatnej dystrybucji nie oferuje wprawdzie takich narzędzi i możliwości jak płatna wersja oprogramowania, niemniej jest on niezwykle przydatny.

Subiekt to program, w który zdecydowanie warto zainwestować. Usprawni on bowiem wiele procesów, które przebiegają w firmie i sprawi, że obsługa klienta, czy rozliczenie faktur przestaną być tak czasochłonnym procesem. Subiekt podobnie jak inne programy znajdujące się w ofercie firmy InsERT jest stale rozwijany - pojawiają się nowe aktualizacje, które czynią to oprogramowanie coraz lepszym z każdą kolejną wersją.

W kategorii: Poradniki
Nawigacja

Ostatnie artykuły