Wielu użytkowników, którzy zastanawiają się jak uruchomić programy Windows na Macu, napotyka na...
Informujemy, że w dniach 01.05-03.05.2024 biuro obsługi klienta będzie nieczynne. Zamówienia będą realizowane normalnie.
Microsoft Publisher do czego służy?
Publisher to oprogramowanie, które zostało stworzone do tworzenia materiałów marketingowych z myślą o ich druku. Program MS Publisher to zasadniczo kolejne z narzędzi usprawniających pracę, będące częścią pakietu Office. Publisher służy do tworzenia broszur, profesjonalnie wyglądających publikacji i innych materiałów dla przedsiębiorstw. Poniżej znajdziesz dokładne informacje o tym, czym jest program Publisher, które pomogą Ci w podjęciu decyzji dotyczącej tego, czy jest to oprogramowanie stworzone z myślą o Twoich potrzebach.
Microsoft Publisher: co to?
Publisher w dużym skrócie można opisać jako program będący połączeniem PowerPoint, Worda i Excela. To doskonała aplikacja umożliwiająca tworzenie ciekawych projektów marketingowych bez poświęcenia dużej ilości czasu. W Microsoft Publisher można tworzyć materiały do druku takie jak:
- kroniki szkolne;
- wizytówki;
- hasła reklamowe;
- książki w formacie DTP;
- potrzebne materiały reklamowe (broszury itd.).
Mówiąc krótko, główną cechą programu jest to, że program Publisher pozwala na tworzenie profesjonalnych i skomplikowanych układów graficznych, na które składają się rozmaite elementy takie jak tekst, grafiki czy tabele. Publisher to doskonała aplikacja umożliwiająca tworzenie ciekawych projektów graficznych bez poświęcania dużej ilości czasu. W programie Publisher możliwości są naprawdę szerokie. Jeżeli uważasz Publisher za skomplikowaną aplikację ze względu na mnogość opcji, to nie macie się czym martwić. Jest on naprawdę prosty w obsłudze, a stworzenie wizytówki czy biuletynu reklamowego jest naprawdę dziecinnie proste - pod tym względem rozwiązanie Microsoftu wyprzedza konkurencyjne narzędzia.
Program do tworzenia materiałów marketingowych
W programie Publisher użytkownicy znajdą dziesiątki szablonów, gotowe projekty, które można wykorzystać do tworzenia rozmaitych publikacji.
Niewątpliwą zaletą oprogramowania Publisher jest to, że jest łączy się ono z programami Microsoft Office, czyli PowerPoint, Excel oraz innymi aplikacjami, które znaleźć można w pakiecie Office. Dzięki temu użytkownik może dowolnie przerzucać tekst, tabele, grafiki etc. z poszczególnych programów do Publishera. Ponadto istotną cechą programu Publisher jest to, że swoim działaniem, funkcjami i wyglądem, przypomina on inne programy z katalogu Office. Dlatego, jeżeli kiedykolwiek miałeś styczność np. z Word, to na pewno poradzisz sobie z tym oprogramowaniem i z łatwością stworzysz hasło reklamowe dla swojej firmy.
Microsoft Publisher: zastosowanie
W programie Publisher można tworzyć materiały marketingowe w formacie DTP, czyli przeznaczone do druku. Złożone projekty marketingowe można tworzyć w Publisher z dziecinną łatwością, niezależnie od tego, czy zawierają one tekst, grafiki, tabele czy inne skomplikowane modele. Jego zaletą jest również to, że można w nim tworzyć również materiały w całości cyfrowe, a następnie prezentować je w trybie online czy umieścić na dysku OneDrive. Większość funkcji oprogramowania pozwala na tworzenie praktycznie dowolnych projektów. Mimo tego nie jest on jednak skomplikowaną aplikacją i dlatego też, tak wielu użytkowników ceni sobie ten program Microsoftu.
Podstawowe zadania programu Publisher
Pracę w programie zaczyna się od szablonu. Najlepiej od razu znaleźć szablon zgodny z Twoimi planami dotyczącymi danej wizytówki, publikacji czy innego projektu. Wybierz szablon, a następnie kliknij przycisk "Utwórz". Szablon można też wyszukać na stronie Office za pomocą opcji "Wyszukaj szablony online". Zapisywanie projektu jest również proste. Wystarczy kliknąć opcję "Plik" a następnie "Zapisz Jako", by wstawić obraz do publikacji kliknij "Narzędzia Główne", "Obrazy", a następnie "Wstawianie obrazów". Chcąc wstawić tekst do publikacji, należy umieścić w nim pole tekstowe - żeby to zrobić kliknij "Narzędzia Główne" a następnie "Rysuj pole tekstowe". Wpisz tekst w polu tekstowym i gotowe. Pola tekstowe można ze sobą łączyć. Wystarczy kliknąć ikonkę wielokropka znajdującą się w prawnym dolnym rogu pola tekstowego. Gotowy projekt po zapisaniu można wydrukować, klikając najpierw "Plik", a potem opcję "Drukuj".
Jak widać, Publisher nawet w takim skrótowym tutorialu nie wydaje się przesadnie skomplikowanym oprogramowaniem, prawda? Mechanika aplikacji jest zbliżona do tego, co od lat wszyscy znamy z innych rozwiązań Microsoftu, a możliwości Publishera potrafią naprawdę zachwycić. Jeśli zatem szukasz podobnego narzędzia do swojej firmy, zerknij koniecznie w naszą ofertę!