Teamviewer - poznaj możliwości najlepszego rozwiązania do pulpitu zdalnego

Na rynku funkcjonuje wiele programów do zdalnego sterowania pulpitem. Obok tych darmowych, jak DesktopNow, BeamYourScreen czy UltraVNC zdalne sterowanie oferują też aplikacje komercyjne. Jedną z nich jest program do zdalnej kontroli TeamViewer. Wyjaśniamy, jak działa TeamViewer i czym różnią się jego poszczególne wersje?

Program Teamviewer - jak działa i do czego służy?

TeamViewer to oprogramowanie klasy RDS (ang. Remote Desktop Software). Pozwala na zdalne połączenie z innym komputerem lub urządzeniem mobilnym. Pozwala na wygodne prowadzenie wideokonferencji, oferowanie pomocy zdalnej, udostępnianie plików, a także zdalne drukowanie plików zapisanych na innym komputerze.

Ten program do zdalnego dostępu współpracuje z urządzeniami napędzanymi przez najpopularniejsze systemy operacyjne - Windows, macOS, iOS oraz Android. Może nie jest aż tak wszechstronny pod tym względem, jak AnyDesk, ale możliwości nadal są spore. Nawiązanie połączenia może nastąpić w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie

Teamviewer

Najważniejsze funkcje Teamviewer

Zdalne zarządzanie pulpitem i kontrola komputera to tylko jedna z przydatnych funkcji programu TeamViewer. Do pozostałych opcji należy:

  • spersonalizowane brandowanie;
  • pozostawianie “karteczek ekranowych”, czyli notatek widocznych na pulpitach innych komputerów;
  • zintegrowane zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi oraz integracje dla głównych systemów wsparcia klientów;
  • wideokonferencje dzięki TeamViewer Meeting;
  • zdalne drukowanie z systemem Windows i macOS;
  • możliwość zwiększenia prywatności poprzez włączenie “czarnego ekranu”.

Jak korzystać z programu Teamviewer?

Uruchomienie zdalnego połączenia jest proste i wymaga jedynie trzech kroków. Pierwszy to pobranie i zainstalowanie programu TeamViewer na urządzeniu, które ma służyć do nawiązania połączenia. Może to być zarówno komputer stacjonarny, jak i urządzenie mobilne.

Drugi krok to zainstalowanie programu RDS na urządzeniu, z którym ma być nawiązane połączenie. Może to być komputer, tablet, smartfon, ale też różnego rodzaju urządzenia 5G. Ostatni etap polega na wprowadzeniu hasła oraz identyfikatora partnera na urządzeniu wyjściowym. Połączenie jest realizowane w czasie rzeczywistym, czyli na urządzeniu połączonym widoczne są wszystkie działania, jakie operator TeamViewera realizuje na swoim komputerze.

Jak połaczyć się z TeamViewer

Zdalny dostęp w kilku odsłonach. Poznaj wersje Teamviewer

Do wyboru masz kilka wersji oprogramowania TeamViewer różniących się między sobą możliwościami - Business, Premium oraz Corporate. Każda z nich pozwala na obsługę nieograniczonej liczby urządzeń końcowych.

Wersja aplikacji Business to jedna sesja w tym samym czasie. Połączenie może rozpocząć jeden licencjonowany użytkownik. Do tego dochodzi:

  • bezpieczny dostęp nienadzorowany z dowolnego miejsca;
  • możliwość zdalnego drukowania w systemach Windows i macOS na dowolnej drukarce;
  • udostępnianie plików;
  • do 200 zarządzanych urządzeń;
  • wsparcie techniczne oferowane przez telefon.

Program do zdalnego dostępu w wersji Premium rozwija wskazane wyżej możliwości:

  • obsługa do 15 licencjonowanych użytkowników, połączenie może rozpocząć wielu z nich;
  • obsługa do 300 urządzeń zarządzanych;
  • integracja z systemami CRM oraz Helpdesk klienta;
  • możliwość dostosowania informacji o urządzeniu;
  • dostęp do klienta sieciowego TeamViewer.

Pakiet Corporate jest przeznaczony przede wszystkim dla dużych firm. W tym przypadku obsługa obejmuje:

  • 30 użytkowników licencjonowanych i aż 3 równoległe sesje w tym samym czasie;
  • obsługa do 500 urządzeń nienadzorowanych.

Dodatkowe opcje obejmują wdrożenie masowe i raportowanie dostępu do urządzenia. Warto wspomnieć, że możliwości programu w wersji Premium oraz Corporate mogą zostać rozbudowane o różne dodatki, jak Assist AR (dawniej Teamviewer Pilot) przejmujący kontrolę nad kamerą, Remote Management czy zwiększenie liczby użytkowników korzystających symultanicznie z software’u.

TeamViewer z naszej oferty:

TeamViewer

TeamViewer - Pojedynczy użytkownik - licencja Business

TeamViewer

TeamViewer - Wielu użytkowników - licencja Premium

TeamViewer

TeamViewer - Dla zespołów - licencja Corporate

Czy Teamviewer jest bezpieczny?

W dobie rosnącej częstotliwości zagrożeń cyfrowych opinie użytkowników na temat bezpieczeństwa programów do pulpitu zdalnego często są podzielone. Czy w przypadku Teamviewera jest się czego obawiać? Uspokajamy, producent zadbał o zabezpieczenia najwyższej klasy, które docenią nie tylko odbiorcy indywidualni, ale przede wszystkim sektor korporacyjny.

Połączenia są zabezpieczone m.in. za pomocą 256-bitowego szyfrowania AES end-to-end klasy bankowej, a także przy użyciu uwierzytelniania dwuskładnikowego. Bezpieczny zdalny dostęp jest też gwarantowany dzięki zgodności ze standardami:

  • SOC2;
  • HIPAA/HITECH;
  • ISO/IEC 27001;
  • ISO 9001:2015.

Dodatkowo Teamviewer cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na to, że zabezpieczenia informatyczne wypełniają wymogi stawiane przez RODO. Oznacza to, że bez przeszkód można wykorzystywać go do połączeń z klientami lub kontrahentami firmowymi, nie obawiając się zarzutu przetwarzania danych osobowych niezgodnie z przepisami.

Dlaczego TeamViewer cieszy się dużym zadowoleniem klientów? Przede wszystkim dlatego, że łączy przejrzysty interfejs z prostą obsługą i dużą funkcjonalnością. Sesję zdalną można uruchomić w ciągu kilku sekund. Masowe wdrożenie to świetna opcja dla firm, które potrzebują szybko skonfigurować zdalną kontrolę na wielu komputerach jednocześnie. W dzisiejszych czasach, kiedy dane osobowe są wykorzystywane do wielu celów niezgodnych z prawem, TeamViewer zapewnia też solidne bezpieczeństwo i monitorowanie połączenia. Jeśli liczysz na łatwy w użyciu program gwarantujący wysoką wydajność, będzie to dobry wybór.

TeamViewer

Business

TeamViewer

Premium

TeamViewer

Corporate

Licencjonowani użytkownicy
1
15
30
Bezpieczny dostęp
Urządzenia zarządzane
do 200
do 300
do 500
Nieograniczona liczba urządzeń końcowych
Zdalny dostęp i kontrola komputerów
Integracja z systemami CRM i Helpdesk
Wdrożenie masowe
W kategorii: Poradniki
Nawigacja

Ostatnie artykuły